یاداشتی از سید مجید صالحی درباره تئاتر بینوایان
به نام خداوند جان آفرین
تئاتر ،نمایش،صحنه،هنر،ارزش،حرمت و قداست در مقابل قدرت، نفوذ، پول ، سمت ، کج اخلاقی و پوز روشنفکری؛
همه ی واژه های بالا نشان از بی نوایی ساختار و وضعیت کنونی نمایش و تئاتر ما در این ایام میباشد.اجرای تئاتر لاکچری توسط مسئول و مدیر محترمی از وزرارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گواه بر این ادعاست که این ره که ما می رویم به ناکجا آبادیست که عاقبت تیره و تاری در بر دارد.
در روزهایی که وضعیت اقتصادی و تحریم بر معیشت مردم عزیز کشورمان سایه انداخته و شاهد فشار بیش از اندازه این شرایط هستیم عزیزان مسئول با تئاتر گران قیمت سخیف خودشان هنرنمایی می کنند. بینوایان داستانی نوستالژیک و زیبا که صدالبته با هنرنمایی و خلاقیتی جدید اقتباسی شگفت انگیز از آن بر صحنه ی نمایشی گران قیمت را در این شب های پاییزی تهران شاهدیم
قصد نقد فنی این اثر را ندارم زیرا زبان قاصر از بیان هنرمایی این بزرگواران مدیر و مدبر میباشد و به نقدهای فنی عزیزان و بزرگواران بسنده میکنم و با توجه به قدرت تبلیغاتی و رسانه ای حضرات از آب در هاونگ کوبیدن خودداری میکنم فقط من باب وظیفه یادآور میشوم که این هنری که از اساتید بزرگمان به ارث پدری بعضی ها مبدل شده ماحصل زحمات هنرمندان فقید و بی بدیلی است که شهرت جهانی دارند و خون دل ها خورده اند و امانتیست که به یادگار از آنها بر جای مانده است
آیا اگر امروز استاد حمید سمندریان در قید حیات بود نسبت به تخریب این اثر بین المللی و اجرای ضعیف و سخیف آن سکوت میکرد ؟؟؟!!! آیا استاد هادی اسلامی نسبت به قیمت های کزایی بلیت این هنر مردمی و اختصاص دادن آن به قشر فرادست جامعه بی تفاوت می ماند؟؟؟!!!
نمی دانم شاید آنها باید می رفتند وشاهد سکوت هنرمندان و دست اندرکاران در مقابل مدیران قدرتمند منصوب در وزارت محترم ارشاد اسلامی نمیشدند
و من الله توفیق
سیدمجیدصالحی

سید مجید صالحی...
ما را در سایت سید مجید صالحی دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 37 تاريخ: سه شنبه 30 مهر 1398 ساعت: 11:08